אתר סוכרת
מוקדש לילדים הסוכרתיים ובני משפחותיהם.
גם אם אינך ילד, תמצא כאן מידע רב שיכול לעזור לך.
 מה חדש   טיפים   שאלות נפוצות
על סוכרת 
 ספרונים   סוכרת בוידאו    מדריך סוכרת   מוצרי סוכרת 
 קישורים   מילון   תזונה   דפי שניידר   מאמרים   פורום סוכרת   סוכרת אחרת 
פורום סוכרת של מתוקים
המקום לשיתוף ידע ונסיון בפורום הסוכרת של מתוקים.
שאלות על סוכרת, דעות, חוויות או תלונות.
כל מה שיש לך ללמוד או ללמד על סוכרת
 
 עזרהעזרה    חיפושחיפוש     רשימת חבריםרשימת חברים    קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   <b>הרשמה</b> (כדאי)הרשמה (כדאי) 
 כרטיס אישיכרטיס אישי    התחבר כדי לבדוק מסרים אישייםהתחבר כדי לבדוק מסרים אישיים    התחברהתחבר 
שאלות נפוצות
על סוכרת
שאל את
המומחה
ילדים
ונוער
סוכרת נעורים
(סוג 1)
סוכרת מבוגרים
(סוג 2)
סוכרת
הריון
תזונה
ודיאטה
מתכונים סוכרת
אחרת
יש לכם טיפים בנוגע לאינסולין בעת פעילות גופנית ?

 
   עמוד ראשי -> שאלות נפוצות על סוכרת
עבור:  
חזור ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך <-לנושא הקודם חזרה לפורום הנוכחי לנושא הבא-> להודעות אחרונות/פופולרית
מחבר הודעה
עידית

מנהל


הצטרף בתאריך: 18/05/2005 ב- 16:57:03
הודעות: 1606

הודעהנשלח: 30/08/2009 ב- 09:50:20    כותרת הודעה: יש לכם טיפים בנוגע לאינסולין בעת פעילות גופנית ? תגובה עם ציטוט

האם לסוכרתיים המזריקים אינסולין מותר לעשות ספורט ?
האם ספורט מעלה או מוריד את הסוכר ?
האם יש לשנות את מינוני האינסולין בגלל פעילות גופנית ?
באיזה אמצעי זהירות צריך לנקוט ?


כללי

ההתעמלות מהווה גורם חשוב בטיפול בסוכרת. ההתעמלות מורידה את הכולסטרול והטריגליצרידים ועוזרת לשמירת משקל על ידי שריפת קלוריות. ההתעמלות עוזרת לעורר את תפקוד האינסולין ויכולה להפחית את כמות התרופות שאתה צורך. פעילות גופנית עוזרת בפיתוח השרירים ושמירה על הלב, כלי דם, וריאות במצב בריא,תוכנית פעילות גופנית מאוזנת מפיגה את המתח והלחץ, משפרת ריכוז ומפחיתה תיאבון.

הפעילות הגופנית המומלצת היא פעילות אירובית במשך 150 דקות בשבוע לפחות, בחלוקה על פני 3 ימים לפחות. לפני שאתם מתחילים בפעילות גופנית מסודרת הבדקו אצל רופא. יש לבנות תוכנית פעילות גופנית מדורגת לשם העלאת הכושר.

מומלץ מאד לקרוא את הפרק במדריך העוסק בפעילות גופנית –
http://www.metukim.co.il/HebrewHandbook/chap07.php

פעילות גופנית לסוכרתיים סוג 1 – סוכרת נעורים

החשש הגדול ביותר בפעילות גופנית בסוכרת התלויה באינסולין היא מפני נפילות סוכר (היפוגליקמיה). סוכרת נעורים אינה סיבה לחדול מפעילות גופנית, אלא להפך. ישנם סוכרתיים סוג 1 העוסקים בספורט מקצועני ברמות הגבוהות ביותר. ישנם סוכרתיים סוג 1 שזכו במדליות אולימפיות, טיפסו על פסגות ההרים הגבוהים ביותר, משתתפים בריצות מרתון וכדומה. עם זאת כמו בכל דבר בסוכרת מילת המפתח היא תכנון מוקדם. ללא נקיטת האמצעים הדרושים פעילות גופנית תסכן אתכם במצב של היפוגליקמיה.

פעילות גופנית דורשת התאמה של מינון האינסולין. אם הפעילות אינה מתוכננת מראש, בדרך כלל יהיה צורך בתוספת פחמימות. אתם חייבים לקחת מזון נוסף בכל שעה של אימון נמרץ כדי לאזן את הקלוריות שנשרפות. כמו כן, אתם חייבים לשאת אתכם תמיד סוכר מהיר למקרה של היפוגליקמיה.

קיימת גם אפשרות של נפילה ברמות הסוכר שעות לאחר האימון. הגוף לווה סוכר מהשרירים והכבד בזמן אימון ארוך ונמרץ. במשך 12-24 השעות שלאחר האימון הגוף מחדש את מאגרי הסוכר וניצול הסוכר ע"י הגוף ממשיך להיות גבוה. לכן בגמר פעילות מאומצת ומתמשכת יש להמשיך ולהזהר מירידות סוכר גם בשעות שלאחר מכן.

כיצד להתאים את האינסולין לפעילות הגופנית

בתחילת הפעילות הגופנית משחרר הגוף הורמוני סטרס שתפקידם לאותת לגוף כי נדרשת לגוף תוספת סוכר. ההורמונים האלו סותרים את פעילות האינסולין (כלומר מעכבים את כניסת הסוכר לתאים) וכן מעודדים שחרור סוכר ממאגרים בכבד ובשריר. המשמעות היא כי בתחילת הפעילות הגופנית (או בעת פעילות גופנית קצרה אך מאומצת - פעילות אנאירובית) תתכן דוקא עליה ברמת הסוכר. כאשר הפעילות הגופנית נמשכת עולה משמעותית יכולת ניצול הסוכר של השריר והוא מסוגל לנצל סוכר כמעט ללא תיווך של אינסולין. השרירים מנצלים את הסוכר הזמין ויש סכנה לנפילות סוכר והיפוגליקמיה.

פעילות גופנית מתונה מגבירה את ניצול הגלוקוז ע"י הגוף ב 2-3 מ"ג לק"ג משקל גוף לדקה. כך, אדם במשקל 70 ק"ג יזדקק לתוספת של 10-15 גרם פחמימות לכל שעת אימון. פעילות גופנית מאומצת תדרוש תוספת גדולה יותר (50 גרם פחממות ויותר לשעה).

רמות סוכר בתחילת האימון:
בתחילת הפעילות הגופנית יש למדוד סוכר. אין להתחיל את הפעילות עם רמות סוכר גבוהות מ- 250. רמות כאלה מעידות על מחסור באינסולין ועל סכנה להתפתחות חמצת במהלך הפעילות (במידה ובדקתם קטונים ווידאתם כי אין קטונים ניתן לבצע פעילות גופנית גם עם רמות סוכר גבוהות יותר - עד 300). לא מומלץ להתחיל פעילות ממושכת עם רמות סוכר נמוכות (מתחת ל- 100 ), במקרים כאלה יש לאכול פחממה מהירה ורק אז להתחיל באימון .

למשתמשים במשאבה:
למשתמשים במשאבה ומתכננים פעילות אירובית ממושכת (40 דקות ויותר) מומלץ להפחית את קצב הבסיס (באזאל) כשעה לפני הפעילות הגופנית ב- 50% , ולהחזיר אותו לרמתו הרגילה כחצי שעה לאחר תחילת האימון. כך תבטיחו כי במהלך האימון עצמו רמת האינסולין בגוף תיהייה נמוכה מכרגיל בדומה למה שמתרחש בגוף של אדם שאינו סוכרתי. לאלא המתנתקים מהמשאבה במהלך הפעילות (שחיינים למשל), יש להתחבר למשאבה פעם בשעה ולתת בבולוס את כמות האינסולין שהפסדתם בזמן שהייתם מנותקים.
אלה העוסקים בפעילות אנאירובית (למשל אימון במשקולות, או ריצות ספרינט למרחק קצר) - לא נידרשים להפחית את האינסולין לפני האימון, כי אימון אנאירובי מעלה את רמות הסוכר.

סיכום: המפתח - מדידות סוכר מרובות בעת האימון. בפעמים הראשונות יש להרבות במדידות סוכר (למדוד פעם ב- 30 דקות), ולשמור על מרווח ביטחון מתאים (סוכר ברמות של 120-180 ).

טיפ! למנסים לרדת במשקל - עבור סוכרתיים סוג 1 העוסקים בספורט לצורך הפחתה במשקל - ללא הפחתה של כמות האינסולין לפני האימון, תידרשו במהלך האימון לאכול פחממות ולמעשה את כל הקלוריות שאתם "שורפים" תצטרכו לאכול מחדש במהלך האימון. לכן הפחתה במשקל מושגת רק במידה ואתם מפחיתים את כמות האינסולין לטובת האימון בדומה למה שקורה בגופו של אדם בריא העוסק בספורט.
_________________
עידית כהן - דיאטנית
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
דורון

2


הצטרף בתאריך: 23/05/2005 ב- 19:39:38
הודעות: 3

הודעהנשלח: 05/01/2011 ב- 15:47:10    כותרת הודעה: קצת טיפים תגובה עם ציטוט

שלום,
תחילה - קצת רקע. אני בן 40, מאובחן כ-type 1 מאז גיל 8 וב-9 השנים האחרונות לערך מטופל במשאבה. עד עכשיו - טפו טפו - אין סיבוכים.
אני עוסק בעיקר בפעילות אירובית - ריצה ואופניים. משך כל אימון (לא כולל החימום) הוא כ-45 דק'. כמה טיפים שאספתי בדרך (אני מציין פה שמות מוצרים - חלילה, לא מתוך כוונה לפרסום סמוי מחייך ):

1. כפי שנאמר, מומלץ להוריד את הבאזל כשעה לפני הפעילות. אני מוריד ל-30% מהקצב הבסיס. חזרה לקצב הרגיל היא כ-20 דק' לפני תום האימון (כפי שניתן להבין, אני רץ/רוכב עם המשאבה עלי).
2. אני מתאמן עם 2 פאוצ'ים עלי)
> פאוץ' שבו אני מאחסן את המשאבה ואת הפלאפון (אני משתמש ב- Micropack Satellite של חברת amphipod - הוא נצמד טוב למכנס ולא מתנדנד תוך כדי ריצה).
> פאוץ' נוסף שאני עונד על הזרוע ובו 30גר' גלוקוז + מכשיר בדיקה.
3. מומלץ לצאת לאימון עם צמיד זיהוי (לי יש של CoolMedId)
4. מידת ירידת הסוכר תלויה בשעת האימון:
אימון בוקר - מומלץ להתחיל עם ~180. את האימון אני מסיים עם ~140.
אימון ערב - מורכב יותר: מנסיון (בעצימות האימון שלי), יש צורך ב-15 גר' גלוקוז כל 10-15 דק'. ללא גלוקוז באמצע אימון, אני יכול להתחיל עם כ-230 ולסיים באזור ה-80 כבר אחרי 20 דק'.
5. כ-4-6 שעות אחרי סוף האימון, יש ירידת סוכר של כ-100. ניתן להתמודד עם זה ע"י שינוי באזל (אם זה היה אימון ערב) אן ע"י תוספת פחמימות (אימון בוקר).

זהו בערך. אני בטוח שלכל אחד סט טיפים מעט שונה ובטח בהתחלה תצטרכו לבדוק לא מעט כדי לגלות איך הגוף שלכם מגיב אבל זה שווה את המאמץ.

בהצלחה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
גוריסי






הודעהנשלח: 12/07/2011 ב- 15:56:15    כותרת הודעה: ובריצה קצרה תגובה עם ציטוט

ובריצה קצרה חצי שעה, 5 ק"מ? היית ממליץ לקחת משאבה?
חזור למעלה
גדי

 Site Admin


הצטרף בתאריך: 13/05/2005 ב- 14:42:34
הודעות: 5003

הודעהנשלח: 12/07/2011 ב- 20:03:59    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

שלום גוריסי,
אפשר לנתק משאבה עד לשעתיים. לדעתי ניתוק של חצי שעה לצורך ריצה אפשרי בהחלט.
_________________
גדי - מנהל האתר
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
סתם אחד

500


הצטרף בתאריך: 19/09/2006 ב- 07:30:42
הודעות: 2118

הודעהנשלח: 12/07/2011 ב- 21:30:52    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מהניסיון שלנו, בריצה קצרה עד 45 דקות, אין צורך להתנתק מהמשאבה. רצוי להתחיל עם ערכים של 120-150.

אחרי הריצה כדאי להיות פחות נדיבים בכמות האינסולין הניתנת לתיקון.

אבל באיזון סוכרת הכל אישי, יש למדוד הרבה בהתחלה וללמוד מהנסיון.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
חזור ההודעה נעולה. אינך יכול לכתוב תגובות או לערוך את ההודעה, אם אתה כתבת אותה הפורום נעול. אינך יכול להוסיף הודעות, לכתוב תגובות ולערוך הודעות של עצמך <-לנושא הקודם חזרה לפורום הנוכחי לנושא הבא-> להודעות אחרונות/פופולרית
   עמוד ראשי -> שאלות נפוצות על סוכרת
הצג הודעות קודמות:   
כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)
עמוד 1 מתוך 1

 
אתה לא יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה


הודעה על סיום פעילות האתר 3.2.2013 

קישורים לא ממומנים

האם ויטמין פשוט המחולק בחינם יכול למנוע סוכרת, קרא עוד ...

האם הסיבוכים חומקים לנו מתחת לרדאר?

"אנשים מתוקים לחיים ארוכים" אם בריאותך חשובה לך כדאי שספר זה ישכון בביתך



מתוקים - סוכרת
בשבילכם מ-1999
| טיפים | חברים | תזונה | פורום סוכרת | מדריך | ספרונים | חיפוש | מאמרים | וידאו |
| המדור של פרומקין | כאן ד"ר קנטר | שניידר - דפי מידע | קישורים | כלים | מה חדש? | מוצרים |

| תנאי שימוש | אודות |  |



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Powered by phpBBHeb © 2002 phpBBHeb