אתר סוכרת
מוקדש לילדים הסוכרתיים ובני משפחותיהם.
גם אם אינך ילד, תמצא כאן מידע רב שיכול לעזור לך.
 מה חדש   טיפים   שאלות נפוצות
על סוכרת 
 ספרונים   סוכרת בוידאו    מדריך סוכרת   מוצרי סוכרת 
 קישורים   מילון   תזונה   דפי שניידר   מאמרים   פורום סוכרת   סוכרת אחרת 

[ תזונה - ראשי ]
04/2008

המלצות לתזונה נכונה לחולים סוכרתיים במהלך חג הפסח
 
חג הפסח, מבשר את מתקפת הקלוריות והפחמימות המצטברת של ארוחת ליל הסדר ואינסוף ארוחות משפחתיות לאורך כל ימי החג.
מצות, אשר הופכות לתחליף העיקרי למזון הבסיסי שלנו – הלחם – מכילות פי שתיים מהקלוריות והפחמימות הקיימות בפרוסת לחם, אך אינן משביעות באותה המידה ועל כן בדרך כלל אנו נוהגים לאכול בכל ארוחה יותר ממצה אחת . כל מצה מכילה כ- 140 קלוריות.
נוסיף לכך את כופתאות ה"קניידלך" שכל אחת בגודל בינוני מכילה כ- 100 קלוריות ונספרת כמנת פחמימה ומי מאתנו מסתפק באחת? , כמובן את החרוסת, את מיץ הענבים העשיר בסוכרים פשוטים, הנספגים במהירות אל הדם ו"מזניקים" את רמות הסוכר.
יין הקידוש המתוק מכיל אפילו כמות גדולה יותר של סוכר, בנוסף לאלכוהול.

ליטל סמואל-לוי, דיאטנית קלינית של חברת "גפן מדיקל" מעניקה המלצות למזעור הנזקים של ארוחות חג הפסח ולשמירה על איזון רמות הסוכר והמשקל:
  • יין/מיץ ענבים – כדאי להסתפק בלגימה במקום בכוס מלאה (בכוס מלאה כ- 140 קלוריות).
  • למהלך הארוחה, מומלץ להכין קנקן מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון ולמי שאינו מוכן לוותר על שתייה מסוג אחר, כדאי שיעדיף משקאות דיאט.
    במהלך היום להקפיד לשתות לפחות 8 כוסות מים או משקאות ללא סוכר.
  • לאכול כל מה שאוהבים, אך במידה מתונה.
    דוגמא לארוחת חג הכוללת כ- 800 קלוריות וכ- 90 גר' פחמימות:
    חצי מצה + כפית חרוסת, מרק + קניידלך 1, מנת דג או גפילטע פיש אחד, למנה העיקרית- מנת חלבון (בשר, עוף, הודו) + סלט ירקות מתובל, תפו"א אפוי בינוני או שלוש כפות אורז ולקינוח חצי כוס סלט פירות (100 קק"ל) או רבע- חצי מנת עוגה (200 קק"ל)
  • לא להגיע לארוחת ליל הסדר מורעבים, כדי לא לאבד שליטה ולאכול ללא כל בקרה. הארוחות במהלך אותו יום צריכות להיות קטנות ותכופות, לדוגמא, כריך מלחם קל עם גבינה / פרי / יוגורט + כף גרנולה, עד שעתיים לפני הסעודה.
  • לצמצם בצריכת המצות ולא להתייחס אליהן כאל תוספת הכרחית לארוחה. אוכלי קטניות יכולים להמיר מצה אחת ב – 4- 5 פריכיות אורז
  • להימנע מצריכות חטיפים ופיצוחים בין הארוחות ובעיקר להמעיט בעוגות ובעוגיות של פסח שהן עתירות שומן וסוכר.
  • חשוב להרבות בצריכה של ירקות טריים ומבושלים בכל ארוחה.
  • לנצל את ימי החופש לטיולים משפחתיים בחיק הטבע או לפעילות ספורטיבית. פעילות גופנית מסייעת בהפחתת רמות הסוכר בדם על ידי ניצול הסוכר בתאי השריר. זכרו לבדוק את רמת הסוכר לפני הפעילות הגופנית, שכן התחלת פעילות גופנית ברמות סוכר גבוהות מ-250 מ"ג/ד"ל, אינה מומלצת.
 


הודעה על סיום פעילות האתר 3.2.2013 

קישורים לא ממומנים

האם ויטמין פשוט המחולק בחינם יכול למנוע סוכרת, קרא עוד ...

האם הסיבוכים חומקים לנו מתחת לרדאר?

"אנשים מתוקים לחיים ארוכים" אם בריאותך חשובה לך כדאי שספר זה ישכון בביתך



מתוקים - סוכרת
בשבילכם מ-1999
| טיפים | חברים | תזונה | פורום סוכרת | מדריך | ספרונים | חיפוש | מאמרים | וידאו |
| המדור של פרומקין | כאן ד"ר קנטר | שניידר - דפי מידע | קישורים | כלים | מה חדש? | מוצרים |

| תנאי שימוש | אודות |  |