אתר סוכרת
מוקדש לילדים הסוכרתיים ובני משפחותיהם.
גם אם אינך ילד, תמצא כאן מידע רב שיכול לעזור לך.
 מה חדש   טיפים   שאלות נפוצות
על סוכרת 
 ספרונים   סוכרת בוידאו    מדריך סוכרת   מוצרי סוכרת 
 קישורים   מילון   תזונה   דפי שניידר   מאמרים   פורום סוכרת   סוכרת אחרת 

[ תזונה - ראשי ]
5/2009

טיפים לשבועות לסוכרתיים

מאת רותם רפאלי-בדרשי - דיאטנית קלינית

10 טיפים שיהפכו את שבועות לחג טעים ומאוזן:

חג השבועות, מעבר לחשיבותו כאחד משלושת הרגלים, הוא בעיקר חגיגה של חלב על שלל צורותיו.
גבינות ומוצרי חלב עשירים בסידן המסיע בין השאר במניעת אוסטיאופרוזיס ושמירה על לחץ דם תקין.

ומה באשר לסוכרת? יש לזכור כי מוצרי חלב ניגר הכוללים: חלב יוגורט, יוגורט דיאט, ריוויון וגיל, מכילים לקטוז (סוכר החלב) ועל כן לא ניתן לצרוך אותם ללא הגבלה. לעומתם קוטג' וגבינות לבנות רכות וקשות כמעט ואינן מכילות פחמימות ולכן ניתן לצרוך אותן ללא הפרעה באיזון הסוכר. גבינות שמנות מכילות אמנם רק כמות מועטה של פחמימות, אך הן עתירות קלוריות ועל כן עלולות לגרום לעליה במשקל ולעליה בשומני הדם.

הנה כמה טיפים שיעזרו לעבור את החג בריאים ומאוזנים:

1. אם אתם מארחים בחג הכינו תפריט מגוון שיכלול לצד מאכלי החג ה"מסורתיים" (עתירי הפחמימות והשומן) גם מגוון רב של סלטים, ירקות מבושלים ומאפים דלים בקלוריות ופחמימות. כיצד? המשיכו לסעיף הבא:

2. לאפיית מאפים, בלינצ'סים ופשטידות: רצוי להחליף את השמנת באשל/יוגורט/שמנת קלה, את הגבינה השמנה ברזה (עד 5% שומן) ואת הגבינה הצהובה בצהובה לייט. כיום קיים בשוק היצע נרחב של גבינות בטעמים שונים, עם תוספות מגוונות ובעיקר עם אחוזי שומן נמוכים, שיכולות לשמש להכנת שלל מאכלי החג, והשוני בטעם - כמעט ואינו מורגש!

3. ניתן לשלב את הגבינה לא רק במאפים עתירי פחמימות, אלא גם בסלטים שונים המכילים את ירקות העונה הטריים. גבינה בולגרית למשל, המכילה רק 5% שומן, תהווה תוספת מרעננת כמעט לכל סלט.

4. בהכנת עוגות גבינה מומלץ להשתמש בגבינת ריקוטה 5%. גבינה זו עשירה בסידן ומתאימה מאוד לאפייה. בנוסף, אפשר להכין את העוגה ללא תחתית הבצק שמכילה את כמות הפחמימות העיקרית במנה, ולהחליף את הסוכר בממתיק מלאכותי.

5. שבועות הוא חג הביכורים - ניתן להכין כקינוח סלט פירות עשיר ללא סוכר או לחילופין להמתיק בממתיק מלאכותי נוזלי. זכרו : כוס סלט פירות ללא סוכר = 2 מנות פחמימה.

6. אם אתם מתארחים בחג בדקו מראש מה מכילה כל פשטידה/עוגה והציעו לעזור ולהביא דברים בעצמכם. הכינו והביאו מספר מאכלים כמו: סלט, ירקות מבושלים ומאפה מופחת פחמימות שמתאים לכם - כך תהיו בטוחים שיהיה לכם מה לאכול בערב החג במידה ושאר המנות עשירות בפחמימות ובשומן.

7. מומלץ לא להגיע רעבים לארוחת החג, אלא לאכול פחמימות במנות קטנות לאורך כל היום. בדרך זו תגיעו שבעים יחסית לארוחה ותמנעו התנפלות על האוכל, שעלולה לפגוע באיזון הסוכרת ובשמירה על המשקל.

8. אלכוהול, מלבד היותו משמח לבב אנוש, מונע שחרור גלוקוז מהכבד ועלול לגרום להיפוגליקמיה. על כן, יש ללוות את שתית האלכוהול במנת פחמימה! בנוסף, העדיפו יין יבש או חצי יבש על פני יין אדום מתוק שמכיל כמות גבוהה יותר של סוכר ועלול לגרום לעליה חדה של רמות הסוכר בדם ובעקבותיה לירידה חדה.

9. קינוחים - הפחיתו ככל האפשר צריכת עוגות גבינה עתירות פחמימות ושומן, והקצו לכם 1-2 פרוסות עוגה לכל החג (זכרו לבחור בעוגות השוות ביותר!!!). לחילופין, הכינו עוגות גבינה וקינוחים דלים בפחמימות.

10. אל תשכחו לנצל את חופשת החג גם לפעילות גופנית -; זוהי העונה האידיאלית לפעילות וטיולים בחיק הטבע, שמסייעים יותר מכל לאיזון הסוכרת ושמירה על המשקל.

אז שיהיה לכולנו חג שבועות שמח!
רותם רפאלי-בדרשי - דיאטנית קלינית

 


הודעה על סיום פעילות האתר 3.2.2013 

קישורים לא ממומנים

האם ויטמין פשוט המחולק בחינם יכול למנוע סוכרת, קרא עוד ...

האם הסיבוכים חומקים לנו מתחת לרדאר?

"אנשים מתוקים לחיים ארוכים" אם בריאותך חשובה לך כדאי שספר זה ישכון בביתך



מתוקים - סוכרת
בשבילכם מ-1999
| טיפים | חברים | תזונה | פורום סוכרת | מדריך | ספרונים | חיפוש | מאמרים | וידאו |
| המדור של פרומקין | כאן ד"ר קנטר | שניידר - דפי מידע | קישורים | כלים | מה חדש? | מוצרים |

| תנאי שימוש | אודות |  |